ویژگی های دبستان خوب

ویژگی های دبستان خوب

دغدغه تمامی والدین که کودک دبستانی یا پیش دبستانی را دارند،این است که یک دبستان خوب با ویژگی های مناسب تربیتی را پیدا و شناسایی کنند تا کودک دلبندشان را با خیال راحت به مدرسه و کادر آموزشی آنجا بسپارند.ویژگی های دبستان خوب در اسلامشهر را به صورت بخش بخش برای شما عزیزان قرار دادیم و می توانید با خواندن این مطلب برای دانش آموز خود دبستان پسرانه خوبی انتخاب کنید . همچنین دبستان خوب طاها همواره سعی کرده تا مواردی که در این مقاله می خوانید را رعایت کند تا شما بدون هیچ تردیدی انتخاب خوبی داشته باشید.

دبستان خوب باید محیطی شاد و زیبا داشته باشید

مدرسه و دبستان خوب باید محیطی داشته باشد که کودکان در آن احساس شادی داشته باشند و فضای دبستان باید طوری طراحی شده باشد که نشاط آور باشد.رنگ بندی دیوار ها،میز و نیمکت ها و محیط داخل کلاس ها باید زیبا و شادی بخش باشد تا کودکان از درس و مدرسه احساس لذت بیشتری بکنند.

دبستان خوب باید کادر آموزشی مجرب داشته باشد

داشتن کادر آموزشی و معلم های خوب در مدارس،یکی از مهم ترین مسائلی است که باید والدین به آن توجه داشته باشند.معلم هایی که پر انرژی،با اخلاق و فرهیخته هستند میتوانند میزان رشد اخلاقی و علمی دانش آموزان را تا حد زیادی افزایش دهند و باعث شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزانشان بشوند.

کادر آموزشی دبستان خوب اسلامشهر طاها

دبستان خوب باید به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب مجهز باشد

اهمیت داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای هر فصل در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.چرا که مجهز بودن این سیستم ها در مدارس باعث حفظ سلامتی هر چه بیشتر دانش آموزان میشود و سلامتی در اولویت نسبت به هر چیز دیگری است.همچنین داشتن درب و پنجره های مناسب در کلاس ها برای رفت و آمد هوا  و تهویه نیز بسیار مهم و قابل توجه است.

دبستان خوب باید لوازم کمک آموزشی مناسب داشته باشد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی،لوازم و ابزار کمک آموزشی فراوانی وجود دارد که اگر مربیان و مدرسان بتوانند از آنها بخوبی استفاده نمایند،میزان یادگیری دانش آموزان چندین برابر خواهد شد.علاوه بر این،استفاده از لوازم کمک آموزشی باعث میشود که دانش آموزان در عمل و با جلوه های بصری بهتری مطالب را یاد بگیرند و این مسئله میتواند به شادی و تنوع در امور تحصیلی کمک زیادی بکند.لوازم کمک آموزشی را میتوان در داشتن ابزاری مثل:ویدئو پرژکتور برای دیدن کلیپ های آموزشی،کامپیوتر در هر کلاس و داشتن وسایل آزمایشگاهی دانست.

لوازم کمک آموزشی در دبستان خوب

دبستان خوب باید محیط بازی و ورزشی مناسب داشته باشد

کودکان دبستانی و پیش دبستانی سرشار از انرژی هستند و باید این انرژی را به صورت مناسب تخلیه کنند.بنابراین دبستان خوب باید محیط مناسبی داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند علاوه بر یادگیری دروس،خوب بازی و ورزش نمایند.داشتن امکانات ورزشی متنوع به دانش آموزان کمک میکند که هر کدام از دانش آموزان که علاقه به ورزش خاصی دارند،بتوانند از آن امکان ورزشی که در مدرسه تعبیه شده استفاده نمایند و لحظات خوشی را در دبستان بگذرانند.
محیط ورزشی دبستان خوب طاها

مدرسه خوب از واجبات برای تعلیم و تربیت و پرورش کودکانمان می باشد.بدون در نظر گرفتن مدرسه و معلم و کادر اجرایی خوب، نمی توان انتظار جامعه ای خوب را داشته باشیم، زیرا جامعه از مدرسه که پایه علم و تعلیم و تربیت تشکیل شده است.و این اصل را جهان پذیرفته است.

مواری که والدین برای انتخاب مدرسه خوب باید در نظر بگیرند:

مدیر مدرسه: حضور کامل مدیر مدبر، توانمند، منظم و فعالیت های آن نقش بسازایی در موفقت های مدرسه و دانش آموزان دارد.

معلم: برای اینکه معلم ارتباط نزدیکی با دانش آموزان دارد نقش مهمی و بسزایی در روند تحصیلی دانش آموزان دارد. این مسئله در مقطع ابتدایی بسیار مهم می باشد. معلم می تواند یک دانش آموز را از مدرسه و یا حتی درس خواندن بی زار کند و همچنین عکس این قضیه هم اتفاق می افتد.

فضای آموزشی و امکانات:فضای مدرسه از نظر تمیز بودن خیلی مهم است و همچنین باید از نظر امنیت دانش آموزان ایمن باشند.فضایی باشد که دانش آموزان به راحتی فعالیت ورزشی خود را انجام بدهند. امکانات آموزشی مانند کتابخانه، آزمایشگاه و… در حد نرمال باشد.

مشاوره خوب: مشاور خوب بسیار مهم است زیرا نقش خیلی خیلی مهمی در هدایت دانش آموزان برای رشد  و پیشرفت دارند.مشاوران خوب برای انتخاب رشته دانش آموزان در مقاطع بالاتر بسیار حیاتی است.

شهریه مدرسه:  بعضا میشنویم که می گویند در بعضی مناطق هزینه ی بسیار بالایی برای شهریه مدرسه از والدین دریافت می شود . شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های غیرضروری و شهریه بالا ملاک بر خوب بودن مدرسه نمی باشد.

ویژگی های یک مدیر کاربلد و موفق

  • حضور کامل در مدرسه
  • آشنا بودن با کلیه شیوه های مدیریت
  • نظارت بر عملکرد کامل معلمان، دانش آموزان و کادر آموزشی و روند رو به پیشرفت مدرسه
  • اجازه دادن به همه ی معلمان و والدین برای اظهار نظر به آن ها

دبستان طاها دارای ویژگی های یک دبستان خوب

خوشبختانه دبستان و پیش دبستانی غیر انتفاعی طاها دارای محیط و ویژگی هایی است که این مدرسه را میتواند در بین مدارس سطح اسلامشهر،متمایز  و ویژه بگرداند.چرا که مدرسه طاها دارای محیطی شاد و دل انگیز برای دانش آموزان است و محیط داخل حیاط و کلاس های دبستان،دارای رنگ بندی و طراحی شادی آوری است،همچنین دبستان طاها مجهز به کادر آموزشی قوی و مجرب،سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، و همچنین دارای کلاس های هوشمند و مجهر به وسایل کمک آموزشی پیشرفته است.در دبستان و پیش دبستانی طاها امکانات ورزشی متنوعی نیز قرار دارد که بسته به علاقه دانش آموزان میتوانند از آن امکانات استفاده نمایند.

دبستان طاها

روش های ارتباطی با دبستان و پیش دبستانی طاها

شماره تماس: 021-56155601 – 021-56155600

مراجعه حضوری: اسلامشهر – خیابان آیت اله کاشانی – روبروی فروشگاه ویوان

جهت پیش ثبت نام میتوانید روی پیش ثبت نام مدرسه طاها کلیک کنید

 دنبال کردن ما در Telegram

دنبال کردن ما در Instagram

اشتراک گذاری این مقاله

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


جستجو در سایت


آخرین مطالب